MoraleS StylisH ClanS

Thursday, April 1, 2010

MatematiK

Siapa yg rasa dia terror matematik tu boleh acu cuba try test jawab...yang x terror pun soalan nie lauk jerr kottt..ha3

Sekarang si ibu 21 tahun lebih tua dari anaknya.
6 tahun kemudian, umur ibunya adalah 5 kali ganda umur anaknya.

SOALAN:
Bapanya sekarang berada di mana ?
Silakan berpikir dan menjawab secara ilmiah/matematik,
sila buktikan bahawa kamu punya kemampuan untuk
berpikir secara wajar...

Tetapi...... .
Jikalau kamu malas, terlalu sibuk
membuat kamu tidak mahu menghitung atau tidak percaya
bahawa hal ini bukannya lawak dan sangat serius

cuba lihat jawapan di bawah...(yela xkn nak tgk atas plak kan)


Sekarang ibunya (M) 21 tahun lebih tua dari anaknya
(A)
M = A + 21

6 tahun kemudian, umur ibunya jadi 5 kali ganda umur
anak

M + 6 = (A + 6) x 5
dimana M = A + 21
A + 21 + 6 = (A + 6) x 5
A + 27 = 5A + 30
27 - 30 = 5A - A
-3 = 4A

A = -3/4

Bererti umur anaknya sekarang
* 3/4 tahun = - 3/4 x 12 bulan = - 9 bulan.

Bererti anaknya sekarang belum lahir (akan lahir
kira-kira 9 bulan kemudian)

Kesimpulannya, sekarang Bapanya berada di ..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
berada di pelamin bersama2 isterinya....baru jer bernikah...malam pertama pun belum lagi :-):-):-)


To PuT In ThE NutshelL

kalaulah soalan2 matematik dalam spm semer mcm nie...aku rase ramai jugak yang dapat A plus plus

(-; BanG!!!!! ;-)

2 KomenG:

apih el nino said...

ce mu cite pasal fizik ke perakaunan ke.
aku dop suke math.
kene repeat sokmo.

maira adreanna said...

aku nk mu cite psl letrik buleh dop?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...