MoraleS StylisH ClanS

Wednesday, March 3, 2010

MalaS

Malas..malas mengikut istilah kamus yang didesignkan oleh otakku sendiri adalah rasa ketidakinginan seseorang untuk melakukan sesuatu baik yang sudah menjadi rutin harian seseorang itu..hampir setiap orang ader tahap kemalasan yang tersendiri..tapi ader org malas bersukan tapi rajin gila babi stady..ader juga orang yg malas nak mampus stady tapi suker on9 (mcm kate kat diri sndiri jer)..makanlah panadol 99 1 per 2 biji panadol pun kalu dah malas 2 meman susah nak hilang..bagi motivasi sekarung guni pun kalu dah malas..malas juga..aku upkan topik nie coz skarang nie aku tgh malas wat asignment and di sebalik tajuk malas nie..ade sehelai cerita yang aku nak smpaikan..kalu nak taw..just proceed...

Pada masa dahulu, ada sebuah negeri dimana semua rakyatnya amat
RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang
malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan
saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia
tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan".

Maka raja pun terdiam.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas

Tapi jawab aku las2: "nak gelak pun malas"


To PuT In ThE NutshelL

Kepada sesiapa yg tanye mcm mane nak hilang malas nie...xpyhla susah2 suruh mintak org tolong hilangkan malas sndiri..coz malas nie adalah kemahuan kamu sndiri...cume kamu yg dapat selesaikan masalah itu..(kata2 Prof AriF MoraleS)..

(-; Bang!!!!! ;-)


1 KomenG:

Antzs said...

aku lak rajen tdo je..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...